måndag 25 augusti 2008

2:a inlägget... arg..!

Hej..!
Jag kan ju säga att jag är så j*vla arg/förbannad/ledsen ååh. jag vet inte vad jag ska göra..!
Jag såg nyss på Oprah (haha (a)^^) iaf så var det om valpfabriker! Vad är det för människor som håller på med sånt?! Dom har kanske 100 hundar instängda i små kanin burar! Dom har aldrig varit utanför den buren i hela sitt liv, om man nu kan kalla det liv..! Gå på hönsnät hela livet, inget socialt liv, ingen motion, ingen kärlek och ingen veterinär vård över huvudtaget! Hur kan man göra så mot ett djur?!!!
Tikarna paras så fort dom löper, föder valpar, blir det honor får dom samma öde som sin mamma.. är den en hane säljs dom till djuraffärer där vanligt folk köper dom utan att kolla upp varifrån dom kommer...! Sen när tiken inte lngre kan få fler unger skjuts den.. Under sitt liv föder den kanske runt 140 valpar i sin lilla bur...
Liksom va?!! Sånna människor borde inte få leva..! Hur kan det INTE vara olagligt?! Detta var ju i usa då men det händer ju i nsätan alla länder med andra djur oxå.. Katter, kaniner, fåglar, kor, grisar, hästar vilka djur som hälst!
Usch... det är så hemskt.. ;/ Vad kan man göra..?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hörru jag såg oxå på de ;P haha vikka nördar vi är. MEn asså de var jättesorligt ju..:'(

Anonym sa...

Jaaag såg det med, uscha jag grinar! :'( det rä såå hemskt hur människor kan plåga andra djur! :(

Hanna sa...

jaaa...skit hemskt.. ;'(